Engageret contract manager søges til optimering af kontrakter i Ringsted Kommune

dato

Brænder du for at bruge dine evner som Contract Manager og få brugernes behov, leverandørsamarbejde, købmandskab, økonomi og jura til at gå op i en højere enhed?

Om jobbet
Ringsted Kommune søger en engageret og resultatorienteret Contract Manager, som har erfaring med at opnå besparelser gennem optimal udnyttelse af kontrakter, og som har sans for struktur og kvalitet i kontraktarbejdet. Du bliver en vigtig del af Indkøb & Regnskab – hvorfra du vil arbejde tæt sammen med kommunens centre og stabe for at sikre, at kontrakterne både fungerer i praksis og skaber værdi i hverdagen for brugerne, samt skaber de politisk forventede økonomiske besparelser.

Vi tror på, at de bedste resultater skabes gennem samarbejde. Derfor understøtter vi fagcentrene med rådgivning, værktøjer og udvikling af god praksis, så kontrakterne ikke blot overholder krav og regler, men også skaber reel værdi. Vi lægger vægt på et tillidsfuldt og professionelt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, hvor dialog og fælles mål er nøglen til succes. 

Dine opgaver:

  • Styre og optimere kommunens kontrakter, for at sikre at de udnyttes til fulde, for at opnå besparelser for kommunen.
  • Udvikle og forbedre arbejdsgange og processer for kontraktstyring.
  • Rådgive om brugen af kontrakter – fx bod, fakturering og sociale klausuler og sikre compliance.
  • Følge op på kontrakter og tage dialogen med kontraktansvarlige og leverandører, når noget skal justeres eller forbedres.
  • Indkøbsanalyse vha. kommunens analysesystem, som for nuværende er KMD IA, for at finde potentielle områder der skal fokus på.
  • Være med til at ændre organisationens indkøbsadfærd og sikre, at vi køber smartere og udnytter vores kontrakter bedst muligt.

 

Hvem er du
Vi forestiller os, at du er nysgerrig, struktureret og god til at få ting til at ske. Du har solid erfaring med kontrakter og leverandørsamarbejde – gerne fra det offentlige – og du har kendskab til udbudsloven og reglerne for offentlige indkøb. Du kan arbejde selvstændigt og spotter selv, hvor der er potentiale for forbedring samt potentiale for besparelser. Du er god til at samarbejde og kommunikere med både kolleger i fagcentre og ikke mindst med kommunens leverandører – også hvis det bliver konfliktfyldt.

Vi forestiller os at du har en relevant uddannelse - Cand. Merc./Cand.Merc.Jur., Cand. Oecon., eller lignende, men kommer du med en anden baggrund og dokumenteret erfaring som contract manager kan det også være en mulighed – det vigtigste er, at du har lyst og evne til at arbejde med kontraktstyring i tæt dialog med centre og stabe samt kommunens mange leverandører.

Afdeling
Du bliver en del af Indkøb, som er et fagligt og socialt stærkt team bestående af 4 personer der arbejder med e-handel, udbud, indkøb og flådestyring. Stillingen som contract manager er nyoprettet og du vil være den eneste som bestrider netop disse arbejdsopgaver. Selv om du kommer som ekspert på dit område, gør vi os umage for at tage godt imod dig som ny kollega og sørger for en grundig introduktion til både jobbet og kommunen.

Indkøb er en del af afdelingen ”Indkøb og Regnskab” som også består af kommunal opkrævning og økonomi. Afdelingen hører til i Staben ”Økonomi, HR og Løn”, som består af i alt ca. 35 medarbejdere.

Vi er en del af Fællesudbud Sjælland som består af 16 sjællandske kommuner. I regi af FUS gennemføres der fælles udbud, ligesom vi deler viden og erfaringer indenfor indkøb og udbud igennem forskellige netværksgrupper. 

Vi tilbyder

  • Spændende arbejdsopgaver med mulighed for selv at være med til at definere retning og metode
  • Mulighed for netværk med andre contract managers i vores FUS fællesskab.
  • Imødekommende kolleger som gerne deltager i sparring og vidensdeling på tværs af områder og kompetencer
  • En velfungerende arbejdsplads med højt til loftet, uformel atmosfære og let til smil
  • En arbejdsplads, der kun ligger ca. 30 minutters rejsetid med toget fra København

 

Der vil være ansættelsessamtaler torsdag den 6. november 2025 samt eventuel 2. samtale fredag den 14. november. 

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Ringsted Kommune, Amtstue alle, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4a0608d5-ddde-478d-86dc-9f3c057339e1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet