Er du klar til at tage del i en spændende tid, hvor vi sammen går store forandringer i indsatserne i møde, som har en betydning for både os og borgerne? Vil du være en del af et engageret team, der sætter respekt, beskæftigelsesfaglighed og faglig udvikling i fokus? Så er du måske vores nye kollega.
Vi opnormerer, da vi i højere grad skal arbejde med tidlig indsats og søger derfor en beskæftigelsesrettet virksomhedskonsulent.
Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job, hvor du selv har mulighed for at være med til at præge jobbet og opbygge et professionelt og godt socialt miljø. Du får ligeledes mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt blandt engagerede og kompetente kollegaer.
Om jobbet
Som virksomhedskonsulent får du til opgave at etablere praktikker til borgere på sygedagpenge og i jobafklaring med fokus på lønnede timer.
Du skal etablere og følge op på praktikker, hvor sygemeldte kan vedligeholde eller genoptræne deres arbejdsevne. Målet er, at sygemeldte finder retning mod permanent tilknytning til arbejdsmarkedet efter endt sygeforløb. Du skal kunne dokumentere et hvert forløb med en skriftlig beskrivelse.
Hovedopgaven er at støtte sygemeldte i tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Dette skal du gøre i tæt og aktivt samarbejde med sagsbehandlere, virksomheder, samt borgere, med fokus på borgerens bedste og korteste vej tilbage til arbejdsmarkedet. Det er nødvendigt, at du har kendskab til sygedagpengeområdet og kan navigere selv i komplekse sager med flere samarbejdspartnere.
Du får tæt og opsøgende samarbejde med virksomheder og sagsbehandlere.
Vi forventer, at du:
- har erfaring med opsøgende arbejde i virksomheder
- har erfaringer og kompetencer i forhold til borgere med særlige udfordringer
- har et helhedsorienteret menneskesyn med fokus på borgerens ressourcer og potentialer
- kan få borgerne og virksomheder engageret
- har erfaring og viden inden for beskæftigelsesområdet, viden om sygedagpengeområdet, samt erfaring som opsøgende virksomhedskonsulent
- har interesse for området, trives i en travl og dynamisk hverdag, med tværfagligt samarbejde
- er selvstændig, systematisk og forstår at følge op på aftaler
- kan skabe tillidsfulde relationer på en imødekommende og empatisk måde
- du arbejder motiverede og tror på at det kan lykkedes for borger også selv om der kan være langt til målet
- kan skabe det optimale match mellem borger og virksomhed
- har stærke skriftlige kompetencer i forhold til dokumentere arbejdsevnen – dette gælder både på borger og virksomheder
- har kørekort
Afdeling
Du bliver både en del af virksomhedsteamet og sygedagpenge/jobafklaring, hvor vi har fokus på at styrke den tidligere indsats samt samarbejdet med virksomheder.
Vi tilbyder
- fagligt dygtige kolleger med mulighed for sparring og erfaringsudveksling
- åbenhed, fleksibilitet, selvstændighed, meget ansvar og medindflydelse
- personalebiler, der kan bookes ved kørselsbehov
- personaleklub, frugt- og kaffeordning m.m.
- fleksibel fredag
Der afholdes ansættelsessamtaler onsdag den 18-12-2024.
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ringsted Kommune, Nørregade, 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6157892