Udviklingskonsulent til udvikling af stærke matematiske læringsmiljøer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du procesfagligt stærk og god til at skabe motivation og relationer i skoleverdenen? Har du fingeren på den fagdidaktiske puls inden for matematik og de naturvidenskabelige fag? 
Så har vi en sjælden åbning i vores alsidige konsulentgruppe i Skolecenteret i Ringsted Kommune. 

I Ringsted Kommune har høje ambitioner for alle børn og unge i folkeskolerne. 
Skolerne er godt på vej, men vi sætter i de kommende år yderligere fokus på at forbedre børnenes matematikfaglige kompetencer og deres kompetencer indenfor STEM-fagene. 
Eleverne fortæller, at skolerne har brug for at tage næste skridt i at skabe en mere varieret, differentieret og motiverende skoledag. Hvis du kan se dig selv bidrage hertil, er det dig, vi leder efter.

Jobbet

Vi søger en konsulent med en stærk faglighed indenfor matematik og STEM-området, der har et skarpt blik for elevernes motivation og involvering. En der er klar til at indgå i brede udviklingssamarbejder med vejledere, skoleledelser og konsulentkolleger for at indfri skolernes og kommunens ambitiøse organisatoriske mål. Vi stræber i fællesskab efter, at alle elever trives, dannes og uddanner sig i deres skoleliv, så de udvikler de personlige, sociale og faglige kompetencer, der skal til, for at de kan gennemføre en ungdomsuddannelse. 

Vi arbejder i retning af en række stærke mål for undervisningen og kvalitet i enkelte læringsmiljøer, som bl.a. indebærer, at alle elever oplever en skoledag med: 

  • varierede og alsidige undervisningsformer, herunder en vekselvirkning mellem boglige og praktiske tilgange til læring.
  • differentieret undervisning, så alle elever udfordres fagligt og får den støtte og inspiration de har brug for at kunne mestre krav og indfri egne potentialer
  • frihed til at udtrykke sig selv og deltage i og bidrage til meningsfulde og betydningsbærende fællesskaber
  • voksne, som skaber positive relationer til og blandt eleverne, og som tager kompetent ledelse på adfærd

Opgaverne

Du vil blandt andet komme til at arbejde med: 

  • at understøtte skoleledere og matematikvejledere i at udvikle de matematiske læringsmiljøer så de bliver praksisnære, motiverende og meningsskabende
  • at skabe en sammenhængende helhed i matematikundervisningen i overgangene mellem indskoling, mellemtrin og udskoling
  • at sætte fokus på, at matematikkens metoder og sprog kan inddrages og bruges i tværfaglige forløb med science og teknologi 
  • at understøtte en praksis som bygger på reflekteret didaktiske valg af analoge og digitale læremidler
  • at facilitere de kommunale netværk for henholdsvis matematik og naturfag og bruge den nyeste forskning og lovgivning til at holde vejlederne opdateret 
  • at understøtte skolernes brug af kvantitative og kvalitative date til at følge og udvikle didaktiske tiltag 
  • særligt blik for en styrkelse af læringsmiljøerne for de fagligt svageste og de fagligt stærkeste elever
  • at facilitere et bredt naturfagligt kompetenceløft i regi af NAFA og i tæt samarbejde med professionshøjskolen Absalon

Dine kompetencer

Vi forestiller os, at du er ajour med nyeste viden om børns matematiske udvikling og undervisning i matematik og naturfag samt er klar på at sætte din viden i spil på anerkendende vis i alle tænkelige sammenhænge.

  • Du har erfaring med understøttelse af pædagogisk og organisatorisk skoleudvikling f.eks. fra funktion som matematikkonsulent, udviklingskonsulent, pædagogisk leder eller lignende.
  • Du har relevant videreuddannelse på diplom eller masterniveau og er interesseret i at videreudvikle din faglighed også inden for nye og beslægtede områder
  • Du er analytisk stærk og kan arbejde nysgerrigt, struktureret og løsningsorienteret med blik for organisationens perspektiv – i rige og brogede samarbejdskonstellationer med konsulentkolleger, skoleledelser, vejledere m.fl. om udvikling og realisering af udbytterige skoleindsatser.
     

Du bliver en del af et alsidigt, humoristisk og kompetent konsulentteam, der supporterer direktion og skoler med pædagogisk, ledelsesfaglig, juridisk, teknisk og praktisk bistand. Din nærmeste leder bliver skolecenterchef, Jesper Ulrich. Det er et involverende, lunt og inspirerende miljø med dygtige kolleger både på skolerne og i resten af administrationen. Vi går ambitiøst til opgaverne for at skabe de absolut bedste læringsmuligheder for kommunens børn.
 

Kan du genkende dig selv i ovenstående og har du lyst til at sætte dig selv og dine kompetencer i spil i Ringsted Kommune, ser vi gerne en ansøgning fra dig. Tøv ikke med at ringe eller skrive på forhånd. Vi ser frem til at høre fra dig.

Løn- og ansættelsesforhold

Stillingen på 37 timer er til besættelse snarest muligt og gerne pr. 1. december 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte skolecenterchef Jesper Ulrich på 4172 2535.
Første runde ansættelsessamtaler vil foregå torsdag den 26. oktober og anden runde mandag den 30. oktober; begge dage om eftermiddagen.

Du kan læse mere om kommunen på www.ringsted.dk

 

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skolecenter, Hækkerupsvej 1, 3. sal, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5917654

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet