Vil du spille en nøglerolle i Banedanmarks udbudsprocesser og arbejde med strategisk udarbejdelse og udvikling af kravspecifikationer inden for vedligeholdelsesydelser, bygherreleverancer og IT? Har du erfaring med udbud, projektledelse og evnen til at samarbejde på tværs af organisationen? Så er du måske vores nye kollega.
Som vores nye udbudskonsulent bliver du en del af sektionen Sourcing Varer- og tjenesteydelser, hvor vi hverdag sikrer essentielle kontrakter til Banedanmark. Vi gennemfører hvert år en lang række udbud og konkurrenceudsættelser inden for bygherreleverancer, vedligeholdelseskontrakter, IT-ydelser specialdesignede sporkomponenter, ressourcepersoner og meget mere. Vores arbejde er afgørende for at sikre en bæredygtig og fremtidssikret jernbane.
Lige nu søger vi to nye udbudskonsulenter med speciale inden for udarbejdelse og udvikling af kravspecifikationer, der vil være med til at skabe et solidt juridisk og kommercielt fundament for vores udbud og kontrakter på tværs af Banedanmark.
Uanset om du har erfaring som Contract Manager, udbudsjurist, projektleder eller udbudskonsulent, er dette en spændende mulighed for dig. Hvis du er kvalitetsbevidst, arbejder strategisk og trives med selvstændige opgaver, kan vi tilbyde en stilling, hvor du kan udvikle dine kompetencer og realisere dine faglige mål.
Din rolle og arbejdsopgaver
Du kommer til at blive et vigtigt bindeled i arbejdet med at udvikle vores kravspecifikationer på varer og tjenesteydelsesområdet. Du kommer både til at arbejde målrettet med udarbejdelse af kravspecifikationer i konkrete udbud, men du vil også få en nøglerolle i arbejdet med at få udvalgte kravspecifikationer på varer og tjenesteydelser implementeret i Banedanmarks digitale platform til kravspecifikationer.
Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil på tværs af organisationen og hjælpe tekniske eksperter med at omsætte deres viden til konkrete krav, der kan bruges i praksis. Samtidig bliver du bindeleddet mellem teknik, jura og projektledelse – og får dermed en unik rolle i at skabe værdi, hvor digitalisering gør en reel forskel.
Eksempler på opgaver
- Hjælpe tekniske fagområder med at formulere og strukturere kravspecifikationer til Banebyg
- Kvalitetssikre og standardisere krav i udbudsmaterialer
- Bidrage til løbende forbedringer og videreudvikling af Banebyg i forhold til varer og tjenesteydelser
- Understøtte samarbejdspartnere i at anvende platformen effektivt
- Sikre sammenhæng og sporbarhed i udbudsmateriale
- Formidle komplekse problemstillinger på en let og tilgængelig måde til både tekniske og juridiske interessenter
- Bidrage med markedsdialoger og samarbejde med leverandører for at sikre de bedst mulige løsninger
Du har en relevant baggrund inden for jura, samfundsvidenskab, ingeniørfag eller lignende.
Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring med udbud eller kravspecifikationsudarbejdelse og har forståelse for processen. Du har erfaring med at understøtte udarbejdelsen af de tekniske kravspecifikationer. Det kan endda være, at du har erfaring med at være teknikkernes pennefører på kravspecifikationer, eller du har været bindeleddet mellem teknikkernes faglighed, juraen og det kommercielle. Uanset hvad, tilpasser vi opgaverne til dit faglige niveau og tilbyder rige muligheder for sparring og udvikling.
Din profil rummer gerne en eller flere af nedenstående:
- Evnen til at understøtte arbejdet med kravspecifikationer og håndtere udbudsprocessen fra start til slut, herunder gode skrivefærdigheder, projektlederkompetencer og erfaring med at koordinere på tværs af fagområder. Hvis du har certificeringer og erfaring inden for projektledelse (f.eks. Prince 2), er det en fordel.
- God til at oversætte faglighed til gode kravspecifikationer, udarbejde skarpe notater og analyser.
- Erfaring med at arbejde på flere niveauer i en organisation og skabe gode samarbejdsrelationer.
Du kan se frem til at blive en del af en sektion bestående af to teams med i alt ca. 24 dygtige kollegaer, der alle arbejder med udbud. Vi har et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i de to teams, og der er generelt en stor lyst til at dele viden og hjælpe hinanden.
Vi værdsætter et miljø, hvor kollegialt samvær og samarbejde på tværs af lokationer er i fokus. Begge teams er præget af en uhøjtidelig omgangstone med fokus på høj faglighed og fokus på at involvere os i hinanden. Vi sætter en ære i at sikre de bedste løsninger og skabe bedst mulige kontrakter for Banedanmark.
Du vil få tjenestested i Ringsted og vil primært komme til at arbejde med udbud af vores tjenesteydelser. På alle lokationer tilbyder vi en sundhedsordning samt en fleksibel arbejdsplads, hvor du har mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen. Derudover har lokationen i Ringsted både fitnessfaciliteter og kantineordning.
Det er vores sektionschef Tina Buhl Merrill, der er nærmeste leder for udbudskonsulentstillingerne. Tina prioriterer trivslen på arbejdspladsen og sætter den psykologiske tryghed i højsæde. Hun har fokus på den enkeltes personlige og faglige udvikling, og sikrer at du får udfordringer, der matcher dit erfaringsniveau. Hun leder ud fra værdierne ambition, respekt og ansvar.
I Banedanmark er der plads til alle. Vi arbejder målrettet med diversitet og mangfoldighed og er bl.a. en del af det europæiske initiativ Women in Rail.
Løn & ansættelsesforhold
Som akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark. Stillingen er placeret i løngruppe 4. For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Kontakt og ansøgning
Send venligst din ansøgning med CV via vores hjemmeside. Ansøgningsfristen er 7. oktober. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Tina Buhl Merrill på 24 59 19 93.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4d5b5180-e29f-40a5-994d-83eb96138895