Tekniske projektejere til administration af Banedanmarks arealer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være bindeleddet mellem Banedanmarks driftsorganisation og jernbanens naboer, samarbejdspartnere og øvrige interessenter?

I sektionen Arealforvaltning varetager vi Banedanmarks grundejerinteresser.

Banedanmark er en Danmarks største grundejere, og vi er derfor i daglig kontakt med bl.a. naboer, kommuner og myndigheder. De primære arbejdsopgaver består i at håndtere nabo- og myndighedsforhold, udarbejde høringssvar på myndighedsforespørgsler, koordinering af tværfaglige sager internt i Banedanmark samt give input til det politiske system, herunder besvarelse af § 20 spørgsmål med meget mere.

Desuden sikrer vi, at jernbanen har de nødvendige arealer til rådighed. Det vil sige, at vi forvalter arbejdspladsarealer i forbindelse med anlægs- og fornyelsesprojekter, og vi vurderer arealers egnethed til leje eller salg samt betingelser herfor.

Arbejdsopgaverne omfatter også vurderinger af om eksempelvis gravearbejde, nybyggeri eller etablering af ledningsanlæg på tværs af sporene, kan godkendes og på hvilke vilkår. Sektionen har også opgaver vedr. vejvendte sikkerhedsforanstaltninger i sikrede overkørsler og stationssikkerhed.

Du bliver en del af en sektion på 16 medarbejdere, der prioriterer et godt professionelt og socialt samarbejde. Tonen er uhøjtidelig, og vi værdsætter humor i en, til tider travl hverdag.


Teknisk projektejer hos en af Danmarks længste naboer

Du ansættes i en stilling som teknisk projektejer, hvor du behandler, vurderer og besvarer eksterne henvendelser og indgår aftaler og overenskomster med interne og eksterne aktører. Du indgår overenskomster for firma-, stam- og havnespor, og er kontaktperson for Banedanmarks opgaver som infrastrukturforvalter af disse eksternt ejede jernbanespor. Du besvarer henvendelser fra naboer til banen samt andre myndigheder om forhold, der på den ene eller anden måde vedrører forvaltningen og anvendelsen af vores arealer og banetekniske anlæg.

I stillingen skal der håndteres og behandles ansøgninger fra eksterne parter, herunder kontrol af deres ansøgningsmateriale, sikrer indhentning af dokumentation samt fører tilsyn med, at arbejdet overholder tilladelsens betingelser. Du udsteder tilladelser med tilhørende vilkår til anlæg på vores arealer. Du varetager sager vedrørende forespørgsler, der angår vores matrikler samt fører tilsyn med om anvendelsen af vores arealer er lovlige, herunder om givne tilladelser og aftaler efterleves.

Du gennemgår kommunale og statslige planer for at afdække eventuelle konflikter i forhold til jernbanens interesser. Det er også dig, der forestår høringer internt i Banedanmark imellem de mange interne faglige interesser, der er i de sager, som vi typisk håndterer.


Interesse for offentlig forvaltning

Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse som for eksempel ingeniør, landinspektør, skov- og landskabsingeniør, forstkandidat, jurist eller måske noget helt andet. Det vigtigste er, at du har erfaring med offentlig forvaltning og har et godt kendskab til myndighedsforhold. t

Som teknisk projektejer får du en bred kontaktflade og en udadvendt rolle, hvor du både skal være med til at sikre det gode samarbejde på tværs af organisationen og være Banedanmarks repræsentant overfor omverdenen. Vi lægger derfor vægt på, at du er løsningsorienteret, er god til at samarbejde og kan kommunikere på alle niveauer.

Da der forekommer tilsynsopgaver i stillingen, er det et krav, at du har kørekort.


Fysisk arbejdsplads

I forhold til den fysiske arbejdsplads er det muligt at vælge mellem Århus, Fredericia og Ringsted.


Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Er du Skov- og Landskabsingeniør ansættes du i forhold til Organisationsaftalen for Skov- og Landskabsingeniører, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansættes du ikke i forhold til Organisationsaftalen for Skov- og Landskabsingeniører, aftales løn efter overenskomst med relevant fagforening.

Ansøgning og kontakt

Vil du videre mere om jobbet, kan du kontakte teamleder Lars Sørensen, tlf. 24 27 95 82 eller arealforvalter Nina Bøge, tlf. 6115 72 38. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send os din ansøgning og cv hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” nedenfor og følg instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej 2, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192541&DepartmentId=22290&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885625

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet