Teknisk projektejerskab inden for jernbanesikkerhed i Banedanmark

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er lige nu på udkig efter en Projektejer med teknisk forståelse til vores fagligt dygtige team.
Du bliver en del af sektionen Arealer og Forvaltningsmyndighed i divisionen Infrastruktur i Banedanmark. I Arealer og Forvaltningsmyndighed arbejder vi med arealforvaltning samt teknisk vurdering og forvaltning af interne og eksterne ledningsanlæg. Det er vores ansvar at vurdere og sagsbehandle ledningsanlæg, som skal krydse vores arealer og spor og sikre, at de lever op til de gældende krav for jernbanesikkerheden.

Din arbejdsplads bliver i vores nye moderne kontor i Ringsted lige ved stationen. Vi tilbyder dig at blive en del af en arbejdsplads med fokus på fagligudvikling og godt sammenhold. Omgangstonen er uformel og vi hjælper hinanden. Vi har desuden, betalt frokost, sundhedsordning, motionstilbud, flextid og mulighed for at arbejde hjemme efter aftale.

Vurdere og godkende ansøgninger samt føre tilsyn med arbejde i marken

Din titel i stillingen bliver teknisk Projektejer, og din opgave bliver blandt andet at vurdere ansøgninger om etablering af ledningsanlæg under eller nær jernbanen.

Vurdering af ansøgningsmaterialet indbefatter, at du bl.a. skal forholde dig til jordbundsforhold, boremetode, geoteknik og Common Safety Methods Risk Assessment (CSM-RA). Derudover fører du tilsyn i marken. Her sikrer du, at arbejdet overholder tilladelsens betingelser - specielt de store og mere komplicerede ledningskrydsninger. Der er således behov for, at du er systematisk, vidende og kan assistere i at bevare det høje sikkerhedsniveau på jernbanen.

Ledningsanlæg og gravearbejde skal godkendes i forhold til vores regelværk. Men også hensynet til vores andre anlægselementer og forhold på banearealerne f.eks. broer, mastefundamenter, sporskifter og evt. andre anlægsprojekter skal behandles og vurderes, førend ledningsanlæg kan etableres.

Er du nysgerrig på et nyt fagområde indenfor jernbaneverdenen?

Du er uddannet ingeniør, geolog eller har anden geoteknisk uddannelse. Du kan med fordel have erfaring med udførelse, planlægning og beregning af anlægsarbejde. Derudover har du måske kendskab til arbejdet med offentlig forvaltning. Det er ligeledes en fordel, hvis du har forståelse for geoteknik, GIS, statik samt kendskab til den praktiske udførelse af borearbejdet og forståelse og interesse for CSM-RA og sikkerhedsledelse.

Som person er du åben, konstruktiv og opsøgende i din tilgang til opgaver og kolleger.

Vi lægger også vægt på, at du er samarbejdsorienteret og kan kommunikere på alle niveauer. Du er ansvarsbevidst og vant til at løse opgaver med stor selvstændighed og din arbejdsomhed smitter af på dine omgivelser. Du trives med struktur og fokus på detaljen, hvor din kritiske indstilling og nysgerrighed gør, at du stiller de vigtige spørgsmål til ansøgningsmaterialet. Du går til opgaverne på eget initiativ og med godt humør. Du arbejder godt både alene og sammen med dine kolleger.

Det er vigtigt, at du trives i et dynamisk arbejdsmiljø med flere sideløbende projekter samtidigt. Her er din evne til at prioritere dine opgaver vigtig. Du formår at fordybe dig i omfattende projektmateriale uden at miste overblikket. Du har det godt med at sparre og samarbejde med andre, ligesom du arbejder struktureret og sætter en ære i at forventningsafstemme med dine kolleger.

Løn

Du ansættes efter gældende overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om jobbet, så kontakt fagkoordinator Morten Roos på telefonnummer 61963213 eller teamleder Lars Sørensen på telefonnummer 24 27 95 82. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send os din ansøgning og cv hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen”

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135088

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet