SAP PM Koordinator med fokus på S/4 HANA implementering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at skabe sammenhæng og forståelse mellem IT og forretningen – og motiveres du af høj data kvalitet samt evner du at tænke i processer? Så har vi en spændende stilling som SAP PM Koordinator i Banedanmark.

Sektionen Økonomi & Kontrakter består af tre teams, som bistår hele Banedanmarks vedligeholdsdivision Infrastruktur. Som vores nye SAP PM Koordinator bliver du ansat i team AGIL (Analyse, Governance, Implementering, Løsninger). Den ene del af teamet arbejder med diverse analyser, rapporter samt udvikler digitale værktøjer. Den anden del, som du bliver en del af, arbejder med SAP.

Den øvrige del af sektionen arbejder med kontrahering, kontraktstyring, økonomiopfølgning og forvaltning af bevillinger.

Stillingen er placeret i vores helt nybyggede og moderne lokaler i Ringsted, som ligger lige ved Ringsted station. Der vil i de kommende år være en del mødeaktivitet i København, samt mulighed for at indgå aftale om hjemmearbejde.

Du bliver en del af et engageret team, hvor vi sætter stor pris på videndeling, og hvor du får rig mulighed for at sparre og udvikle dig sammen med dine kolleger.

Ansvar for forretningsprocesser, test og governance

I SAP-delen af teamet arbejdes med SAP S/4 HANA implementering, da vi overgår hertil fra vores nuværende SAP ECC løsning. Teamet er en del af et stort tværorganisatorisk projekt og har ansvaret for forretningsprocesserne i forbindelse med re-design af PM modulet, input til MM modulet, herunder kontraktstyring samt anvendelse af PS i den kommende nye løsning.

Efter implementering og idriftsættelse skal der arbejdes videre med den organisatoriske forankring og governance.

Dit ansvarsområde vil primært være:

  • Deltage i SAP S/4 PM re-designet sammen med vores projektgruppe
  • Bidrage med test og udvikling heraf
  • Udvikle systemunderstøttet brugervejledninger i tæt samarbejde med vores SAP PM Superbrugere
  • Supportere forretningen samt behandling af fejl og ændringsønsker i SAP PM
  • Sikre høj data kvalitet
  • Udfordre/udvikle eksisterende processer og bidrage til ideudvikling, forankring samt optimering
Du vil få en bred kontaktflade, og du bliver en del af et team, hvis mål er en effektiv, it-understøttet vedligeholdelsesproces, som videreudvikles efterhånden som forretningsbehovene ændrer sig.

Initiativrig teamplayer

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke nødvendigvis afgørende, men et par års erfaring fra en lignende stilling vil være en fordel samt du har erfaring med projektledelse-/styring, da du vil få en projektleder lignende rolle. Vi forventer, du sætter dig ind i vores SAP PM modul og forretningsprocesserne og har erfaring med SAP, helst PM, MM-indkøb samt PS og har du erfaring med Data Management og Data Governance vil det være en fordel.

Du er en god teamplayer, men kan også arbejde selvstændigt. Du besidder stort ”drive”, tager initiativ og får tingene til at ske.

Da du skal samarbejde med mange forskellige faggrupper, forventer vi, at du er imødekommende, har stærke kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt, samt på sigt opbygger en solid forretningsforståelse.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Provins.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte teamleder Charlotte Smidt. Send venligst din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket "Søg stillingen" og følger instruktionerne.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974900

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet