Sagsbehandler til kommunal opkrævning med ansvar for bogføring og afstemninger

dato

Trives du i en hverdag hvor ikke to dage er ens? Er du god til at tale med mange forskellige mennesker, og motiveres du af at yde god service? Har du erfaring med bogføring, afstemninger og kommunal opkrævning eller lyst til at lære det, så læs videre for vi har en ledig plads, til en kollega i vores opkrævningsteam!

Om jobbet
I Opkrævningen, der organisatorisk er en del af staben Økonomi, HR og Løn, søger vi en sagsbehandler, der gennem samarbejde med de 2 øvrige medarbejdere i teamet kan foretage kommunens opkrævning fx af ejendomsbidrag, daginstitution samt gældsinddrivelse.  

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Bogføring og afstemninger
  • Indgåelse af afdragsordninger
  • Opfølgning på restancer
  • Lån til betaling af ejendomsbidrag
  • Samarbejde med Gældsstyrelsen og andre offentlige myndigheder
  • Kontakt med borgere, virksomheder, offentlige myndigheder og kollegaer m.v.
  • Opsætning og vedligeholdelse af debitorsystem (KMD Opus debitor).

 

Om dig:
Du er kontoruddannet gerne med erfaring fra en tilsvarende funktion. Såfremt du ikke har erfaring med kommunal opkrævning, er det en fordel hvis du har erfaring med bogføring og afstemninger i en kommune. Du brænder for at hjælpe borgerne og lægger vægt på et godt samarbejde med kollegaerne.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har kendskab til bogføring og afstemninger
  • Har forståelse for IT-systemer
  • Kan sætte dig ind i juridiske problemstillinger
  • Har kendskab til lovgivningen på området
  • Har gode samarbejdsevner
  • Arbejder selvstændig og samtidigt vil være en del af holdet
  • Tager ansvar for egne og teamets opgaver 

Om os:
Opkrævningsteamet består af 3 medarbejdere og er forankret i staben Økonomi, HR og Løn. Teamets overordnede opgaver er opkrævning af kommunale krav, lån til betaling af ejendomsbidrag, bogføring og afstemninger.

Du vil møde en arbejdsplads, hvor dine kolleger er både selvkørende og holdspillere. Vi vægter sparring på kryds og tværs højt, samt skabelse i samspil med hinanden, hvor vi kan drage fordel af hinandens kompetencer. Vi er en afdeling, som sætter pris på humor og åbenhed – og lægger vægt på at indgå i det sociale fællesskab. Vores samarbejde er præget af høj faglighed, loyalitet og fleksibilitet overfor såvel interne som eksterne samarbejdspartnere. Der vil blive tilbudt kurser og efteruddannelse efter behov.

Du kan forvente:

  • spændende og afvekslende opgaver
  • plads til selvstændighed i opgaveløsningen og hjælpsomme kollegaer
  • fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
  • en velfungerende arbejdsplads med højt til loftet, uformel atmosfære og let til smil

 

Dato for ansættelsessamtaler er den 27. juni 2025 eller 2. juli 2025. 

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Ringsted Kommune, Amtstue alle, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6202155c-9005-40f5-820d-bc6b8302152d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet