BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Du vil komme til at arbejde med en række forskellige opgaver, hvor omdrejningspunktet er juridiske problemstillinger i en kommunal kontekst. Samtidig med at have ansvaret for dine egne opgaver, vil du indgå som en del af det samlede Team Jura og Politisk Service, og løse forskellige forefaldne opgaver i teamet.
En af dine primære arbejdsopgaver vil være sekretariatsbetjening af kommunens huslejenævn i samarbejde med nævnets formand, som også er en del af teamet. Det indebærer blandt andet at oprette sager i vores sagsbehandlingssystem, sende høringer til parterne, indhente relevante oplysninger fra BBR og tinglysning.dk, skrive juridiske notater til sagernes behandling i nævnet og sende afgørelserne ud efterfølgende. Samtidig vil du også skulle besvare forskellige spørgsmål fra lejere, udlejere og andre, der ringer i telefontiden eller sender mails til nævnets postkasse.
En anden vigtig opgave er rådgivning inden for generel forvaltnings- og offentlig ret. Opgaverne spænder bredt fra diverse ad hoc-opgaver af forskellig karakter og omfang, til planlægge, udarbejde og afholde interne kurser om juridiske emner, håndtering af aktindsigtsanmodninger, herunder træffe afgørelse om og rådgive fagcentrene om aktindsigt, administrativt arbejde, mv.
Der vil være rig mulighed for selv at præge opgaverne afhængigt at interesseområder, ligesom der vil være mulighed for personlig og faglig udvikling. Det er ikke et krav, at du har erfaring inden for områderne, men det vil være en klar fordel.
Hvem er du
Vi søger en medarbejder, der forstår den kommunale kontekst og som samtidig kan tænke juridisk. Helt konkret leder vi efter en, der:
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. er uddannet jurist eller administrationsbachelor
- Er teoretisk velfunderet og god til at omsætte teori til praksis
- Er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt
- Brænder for at rådgive
- Tænker i helhedsorienterede løsninger i samspil med andre fagligheder
- Er god til at opbygge relationerne og samarbejde på tværs af organisationen
- Er grundig og detaljeorienteret, men samtidig i stand til løbende at prioritere sine arbejdsopgaver i en travl hverdag
- Bidrager til gode kollegiale relationer
Afdelingen
Vi er en stab, der netop har været igennem en omorganisering, og er derfor også et ny-sammensat team. Staben skal understøtte de eksisterende fagcentre i at varetage deres kerneopgaver. Teamets funktion er derfor meget udadvendt og har stort fokus på relationer og samarbejde.
Selve teamet består på nuværende tidspunkt af et antal jurister og administrative medarbejdere, en arkivar, samt en studentermedhjælper. Teamet leverer juridisk rådgivning inden for forvaltningsret, kommunalret, databeskyttelsesret og generel offentlig ret til fagcentrene og Direktionen. Fagcentrene varetager i høj grad selv tolkningen af særlovgivning på deres egne områder.
Team Jura og Politisk Service ledes af en chefjurist og er for nuværende placeret i staben for Digitalisering, Jura og Kommunikation, hvor der er et særligt fokus på tværgående samarbejde, digitalisering og udvikling. Teamets opgaver er udfordrende og alsidige, og vi går op i løbende at udvikle vores faglige kompetencer, selvom vi har en travl hverdag. Derfor har vi også høje forventninger til, at vores nye kollega vil være med til at udvikle det faglige fællesskab i teamet og bidrage til et godt arbejdsmiljø og samarbejde – både på tværs af staben og mod fagcentrene.
Vi tilbyder
- En udfordrende og afvekslende stilling med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Et godt samarbejde med erfarne kollegaer, som gerne giver støtte og sparring
- En høj grad af indflydelse på egne opgaver
- En familievenlig arbejdsplads
- En fast stilling på fuld tid med flekstidsordning
Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil, f.eks. under en halv times transporttid fra København eller Vordingborg med offentlig transport.
Der afholdes ansættelsessamtaler den 12. januar 2024.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakt chefjurist Sandra Jakobsen på tlf. 91 16 80 78.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Jura, Digitalisering og IT, Sct. Bendtsgade, 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954221