BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med budgetlægning og økonomistyring og trives du med en arbejdsdag præget af ansvar og selvstændighed?
Om stillingen
I budgetafdelingen, der organisatorisk er en del af staben Økonomi, Løn og HR, søger vi en økonomikonsulent, der gennem samarbejde med de øvrige økonomikonsulenter kan understøtte kommunens økonomistyring og rådgive de decentrale faglige enheder om økonomi.
Stillingen vil være knyttet til økonomistyringen på Social og Sundhedscentret men der vil også være en række centrale økonomiopgaver, der skal varetages herunder at indgå i udarbejdelse af kommunens månedsopfølgninger.
Dine primære opgaver er:
- Økonomistyring – herunder diverse datatræk mv.
- Bidrage til kommunens budgetopfølgning og budgetproces.
- Aktiv sparringspartner for ledelsen på Social og Sundhedscentret.
- Understøtte brugen af kommunens økonomisystem hos decentrale ledere
- Støtte og vejlede faglige enheder i økonomistyring
- Udarbejde politiske sager
Hvem er du
Du har en relevant akademisk uddannelse (f.eks. cand.polit, cand.oecon, cand.scient.pol., cand.merc.) og erfaring med økonomistyring og budgetlægning i det offentlige – gerne fra en kommune. Du brænder for budgetlægning og økonomistyring og trives i en politisk organisation. Du har gode analytiske og kommunikative evner og en særdeles god forståelse af tal og økonomi.
Vi lægger herudover vægt på, at du:
- har forståelse for økonomi og økonomiske sammenhænge
- er indstillet på, at opnå resultater gennem et tværfagligt samarbejde mellem Budgetafdelingen og fagområderne
- kan rådgive ikke økonomer om komplicerede problemstillinger
- arbejder struktureret og effektivt
- deler din viden samt bidrager til læring i budgetafdelingen
- kan identificere behov, ser muligheder og bidrager til udviklingsinitiativer
Afdeling
Budgetafdelingen er forankret i staben Økonomi, HR og Løn. Afdelingen har 7 medarbejdere, der har erfaring med budgetlægning, økonomistyring og regnskab.
Vi tilbyder
Du vil møde en arbejdsplads, hvor dine kolleger er både selvkørende og holdspillere. Vi vægter sparring på kryds og tværs højt, samt skabelse i samspil med hinanden, hvor vi kan drage fordel af hinandens kompetencer.
Vi er en afdeling, som sætter pris på humor og åbenhed – og lægger vægt på at indgå i det sociale fællesskab. Vores samarbejde er præget af høj faglighed, loyalitet og fleksibilitet overfor såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.
Der vil blive tilbudt kurser og efteruddannelse efter behov.
Du kan forvente:
- spændende og afvekslende opgaver
- plads til selvstændighed i opgaveløsningen og hjælpsomme kollegaer
- faglige udfordringer og personlig udvikling
- en velfungerende arbejdsplads med højt til loftet, uformel atmosfære og let til smil
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomi og Indkøb, Amtstue Alle, 71, 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944302