Ledig stilling som IT-projektleder med fokus på Microsoft365 og IT-implementering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du den der kan se de mange muligheder i Microsoft365 og anden teknologi – og har du lyst til at folde mulighederne ud i en større organisation? Har du teknisk flair i forhold til at opsætte og administrere platformen og er du samtidig den der kan strukturere et implementeringsforløb og få brugerne med på rejsen? Så er denne stilling måske noget for dig.

 

Om jobbet

Ringsted Kommune søger per 1. august eller snarest muligt en IT-projektleder med teknisk indsigt til IT-afdelingen. Stillingen vil have et fokus på projekter rettet mod brugen af Microsoft365 og bredt på implementering af et IT-landskab til understøttelse af kommunens mange borgerrettede services. Stillingen er åben for både erfarne teknikere med en projektleder i maven, for erfarne it-projektledere og for nyuddannede kandidater med mod på en stejl læringskurve.

Stillingen er placeret i IT-afdelingen i Staben for Digitalisering, Jura og Kommunikation, der understøtter hele Ringsted Kommune. IT-afdelingen leverer den IT-platform, der skal til for at kommunens medarbejdere kan levere service til borgerne, herunder netværk, enheder, it-systemer, møderumsudstyr mv. Du vil spille en væsentlige rolle i den daglige drift af kommunens Microsoft-platform, samt være ansvarlig for løbende projekter med fokus på forbedring og fornyelse af platformen og fagcentrenes anvendelse af IT-teknologi bredt.

Dine opgaver:

  • Du vil arbejde med at drive administrationen og udviklingen af Microsoft365, både teknisk og organisatorisk.
  • Du vil være administrator på organisationens M365-tenant, og arbejde med, opsætning, konfiguration, vedligehold, governance og sikkerhed i Microsoft365-tjenester og -funktioner.
  • Du vil strukturere udrulningsforløb for brugerne og sikre at nye funktioner tages i anvendelse på de mange fagområder i organisationen.
  • Du vil have en tæt dialog med kommunes øvrige centre og stabe – og skal have mod på at stå på ølkassen og gå forrest i implementeringen af nye værktøjer
  • Du vil også løbende blive involveret i andre IT-projekter og -opgaver.
  • Du vil indgå i den daglige drift sammen med IT-afdelingens drift team.

 

Hvem er du

  • Har relevant uddannelse og/eller erfaring. Erfaring fra en kommune er en fordel, men ikke et krav.
  • Erfaring med administration af Microsoft365 er en stor fordel, men ikke et krav
  • Erfaring med projektledelse er en fordel – både teknisk projektledelse og organisatorisk implementering
  • Er løsningsorienteret – og har øje for brugernes perspektiv
  • Er god til at samarbejde på tværs af organisationen og tænker i helhedsorienterede løsninger
  • Kan strukturere og foretage en løbende prioritering af arbejdsopgaver i en travl hverdag
  • Bidrager til gode kollegiale relationer
  • Er nysgerrig og brænder for at udforske de muligheder, som den teknologiske udvikling bringer med sig

 

Afdeling

IT-afdelingen er placeret i Staben for Digitalisering, Jura og Kommunikation, og består af tre teams; IT-drift, IT-support og IT-brugerstyring, samt en webudviklerfunktion, en skole/dagtilbuds-konsulent og en økonomifunktion. Du vil referere til lederen af IT-afdelingen og være en del af et IT-drift-teamet.

Ringsted kommune indgår i Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT), som består af 11 sjællandske kommuner, der samarbejder om konkrete projekter indenfor bl.a. brugerstyring, fælleskommunal infrastruktur, informationssikkerhed, RPA og udbud af fagsystemer. Foruden DIGIT vil der også være andre samarbejdsfora, som har en stor betydning for udviklingen.

 

Vi tilbyder

  • En spændende og alsidig hverdag og et job med mening
  • Flekstid og en fleksibel daglig ledelse
  • Indflydelse på strategisk retning på udvikling af kommunes it-infrastruktur
  • Gode kolleger og et positivt og uformelt arbejdsmiljø
  • Kaffe og frugtordning, en halv times betalt motionstid om ugen, en meget aktiv personaleklub og en feriefond, der tilbyder adgang til attraktive feriehuse i Danmark.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

 

Vil du vide mere

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte teamleder Søren Sjales Jensen på telefon 2627 6542 eller e-mail soj@ringsted.dk

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 24-25, 2024.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ringsted Kommune, Rønnedevej, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052695

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet