Ledelsesorienteret dataanalytiker med fokus på økonomistyring søges til Analyse- og økonomiteam i Ringsted Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en superskarp dataanalytiker, der kan lave meningsfuld ledelsesinformation i BI-systemer og har du styr på økonomistyring? Og samtidig kan vejlede og sparre med ledere om budgetter og regnskaber? 

Så er det dig vi leder efter i et nyoprettet Analyse- og økonomiteam i Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenterets Sekretariat i Ringsted Kommune.

Om jobbet

Du vil komme til at spille en central rolle i Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenteret, og have tæt samarbejde med andre økonomikonsulenter og øvrige faglige konsulenter samt med ledere på skoleområdet - både på folkeskolerne og specialskolerne i Ringsted Kommune.

En stor del af jobbet vil være at lave informativ ledelsesinformation til brug for skolelederne til deres ledelse og økonomistyring til ledelsen af Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenteret, herunder centerchefen og chefen for det specialiserede skoleområde. 
Du vil i samarbejde med teamlederen og kollegaer i Undervisnings, - Fritids, - og Kulturcenteret samt HR, Løn og Økonomi være ansvarlig for udarbejdelse og opfølgning på økonomiske analyser, der informerer både ledere decentralt og centralt samt det politiske niveau.

Dine opgaver vil også inkludere samarbejde med skoleledere, udarbejdelse af budgetoplæg samt generel økonomistyring. Du vil spille en helt central rolle i den løbende økonomistyring, og skal derfor kunne mestre både en meget nær opfølgning i forhold til konkret økonomisk aktivitet og mere generelt kunne udarbejde og formidle databaseret ledelsesinformation. Du skal desuden være i stand til at oversætte og formidle områdets økonomi, så det er forståeligt og tilgængeligt både for kollegaer, ledere og for det politiske niveau.

Du vil opleve et stort råderum for hvordan du løser dine opgaver bedst.

Eksempler på opgaver som du vil skulle løse:

  • Udarbejdelse af ledelsesinformation i et BI-system
  • Økonomistyring og prognoser på skoleområdet
  • Samarbejde, rådgivning og sparring med ledere på skoleområdet
  • Udarbejde økonomiske analyser og budgetopfølgninger
  • Udarbejde relevante data og analyser til understøttelse af politiske fagudvalg og Byrådet i beslutninger om området

Hvem er du? 

  • Du har en relevant uddannelse inden for økonomi eller IT (eks. cand.merc., cand.polit., cand.it.).
  • Du har erfaring med at arbejde med BI-systemer og ledelsesinformation (Ringsted bruger lige nu KMD Insight og PowerBI).
  • Du har erfaring med økonomistyring og kan sparre med ledere på flere niveauer om budget og regnskab.
  • Du er analytisk stærk og kan arbejde med data og udarbejde og formidle relevant data fra mange forskellige databaser som Økonomisystemer, Danmarks Statistik og Undervisningsministeriet.
  • Personligt er du ansvarsbevidst, løsningsorienteret og proaktiv. Du trives med at bevare overblikket, kan kommunikere klart og har en stærk evne til at samarbejde med kollegaer med forskellige fagligheder.

Om afdelingen 

Sekretariatet har fået vokseværk og bliver yderligere udvidet med tre medarbejdere. Det betyder også, at vi lige nu er i proces omkring etablering af det nye Analyse- og økonomiteam i Sekretariatet, som er ved at finde sin rette form og udvikling af opgaver. Her får du en unik mulighed for, at bidrage med dine erfaringer og kompetencer, og være med til udviklingen af teamet helt fra start. 

Sekretariatet i Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenter består af 9 fagligt stærke, dedikerede og hyggelige kollegaer, som også interesserer os for, hvad du har lavet i weekenden. Derudover har vi som oftest fornøjelsen af 1-2 elever/praktikanter.

Vi sætter stor pris på et godt arbejdsmiljø med høj faglighed og en uformel omgangstone.

Afdelingen bidrager til den fælles kerneopgave på børne- og ungeområdet i Ringsted Kommune med administrative kompetencer indenfor bl.a. økonomi, visitering til dagtilbud (Pladsanvisningen), reception, aktivitetskoordinering, personaleadministration, opfølgning på undervisningspligt og systemregistreringer mm.

Vi tilbyder

Vi tilbyder et job med engagerede medarbejdere, og dygtige kollegaer, hvor du i høj grad får mulighed for faglig sparring. Du får ansvar for egne opgaver og stor indflydelse på afdelingens fortsatte faglige udvikling, og mulighed for personlig udvikling og effektivisering af området.

I Ringsted Kommune har vi flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Derudover har vi en super engageret og aktiv personaleklub, og vi er en røgfri arbejdsplads. 

Ringsted Kommune ligger ”Midt i Mulighederne” – og kommer du med toget, kan du tilmed starte dagen med en rask 10 minutters gåtur, før du ankommer til Hækkerupsvej.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt og tiltrædelse d. 1. august 2024 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Har du lyst til at vide mere?

Vi ser gerne, at du ringer på telefonnr. 29 33 40 28 og får en snak om stillingen med teamleder Thora Møller Matzen inden en evt. samtale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du også velkommen til at kontakte sekretariatsleder Stine Krogdahl-Frederiksen på telefonnr. 23 31 45 22.

Ansættelsesforløb

Ansøgningsfristen er torsdag d. 13. juni og vi forventer at holde samtaler onsdag d. 19. juni. 

Der vil blive indhentet referencer fra en tidligere arbejdsplads, såfremt du tilbydes stillingen.

Når du sender din ansøgning bedes du medsende dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring samt evt. kopi af anbefalinger.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ringsted Kommune, Hækkerupsvej, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6059668

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet