BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da én af vores dygtige kollegaer flyttes til andre gode opgaver i vores center, søger vi nu efter en ny kollega, som har lyst til at være en del af en velfungerende afdeling, hvor vi sammen skaber gode resultater for udsatte borgere og deres tilknytning til arbejdsmarkedet.
Stillingen er placeret i en afdeling, hvor vi sammen med borgere arbejder med aktive beskæftigelsesindsatser. Du bliver del af et team med 6 engagerede og dygtige kollegaer, der alle arbejder med kontanthjælpsmodtagere eller borgere i ressourceforløb.
Vi kigger ind i nye reformer på beskæftigelsesområdet og søger dig, der arbejder ud fra det som virker, der brænder for beskæftigelsesområdet og tror på, at alle kan bidrage aktivt på arbejdsmarkedet.
Om jobbet
Vores kerneopgave er at sikre, at borgerne får den rette støtte i deres proces mod en tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Vi støtter med de rette indsatser, til rette tid og altid med arbejdsmarkedet i fokus.
Du skal arbejde inden for beskæftigelseslovens område som koordinerende sagsbehandler for udsatte borgere. Det kan være aktivitetsparate ledige eller borgere, der er bevilliget et ressourceforløb.
Som koordinerende sagsbehandler er det vigtigt, at du har en specifik interesse i og brænder for at arbejde med en kompleks målgruppe af borgere, der har mange forskellige problematikker og du skal kunne hjælpe med at se udviklingsmuligheder.
I Ringsted Kommune bygger vores indsats på:
- ”Virkeligheden virker” – at komme ud på en ordinær arbejdsplads med kolleger og meningsfulde opgaver løfter borgeren tættere på job
- ”Medarbejderen virker” – en tillidsrelation til en primær kontaktperson, der tror på borgerens jobmuligheder øger chancerne for at komme i arbejde
Din profil
Du har en uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler. Det er ikke vigtigt, om du er nyuddannet eller kommer med erfaring, men det er altafgørende, at du brænder for beskæftigelsesfagligheden, er positiv i dit møde med borgeren, dine kolleger og øvrige samarbejdspartnere.
Det er vigtigt, at du er ansvarsbevidst og tør tage en selvstændig beslutning i opgaveløsningen. Du skal have en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til borgeren, et positivt menneskesyn og en tro på, at det lykkes for den enkelte borger at genindtræde på arbejdsmarkedet.
Det er vigtigt, at du trives med de deadlines og korte frister, der er på området. Derudover er det vigtigt, at du i jobbet kan udvise handlekraft, selvstændighed, og at du trives med at arbejde resultatorienteret og nytænkende.
Vi søger dig der:
- Kan motivere andre og få øje på den enkeltes potentiale
- Motiveres af, at skabe gode resultater og har en naturlig drivkraft for at nå resultaterne
- Er stærk til administrative funktioner, IT-systemer og evner at arbejde systematisk
- Trives i samarbejdet med kollegaer, læger, arbejdsgivere, faglige organisationer, sundhedscentre og aktører mv.
- Har gode kommunikationsevner og god til at formulere dig enkelt og forståeligt i skrift og tale
- Bidrager aktivt til arbejdsfællesskabet og den faglige udvikling
I stillingen bliver du ansvarlig for de lediges kontaktforløb, herunder at skabe en tillidsbaseret relation til borgeren med fokus på den enkeltes ressourcer, at skabe empowerment og inddrage borgerens egne perspektiver på muligheder og gøre borger aktiv i egen sag.
Det er vigtigt, at du i det daglige arbejde har gode samarbejdsevner og kan inddrage andre fagligheder til parallelle indsatser. Du skal i samarbejde med borgeren udarbejde "Min plan", der har en klar retning mod beskæftigelse og som borgeren kan lykkes med. Det er vigtigt, at du kan støtte op omkring vores beskæftigelsesrettede tilbud med fokus på virksomhedsvendte forløb og fokus på lønnede timer.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende stilling, hvor du kan være med til at yde en helhedsorienteret indsats for udsatte borgere. Afdelingen har konstant fokus på udvikling, og der kommer løbende nye opgaver og ansvar til, der gør det spændende at gå på arbejde.
Vi fastholder et stærkt fagligt miljø, med fokus på parathed til de forandringer lovgivningen og arbejdsmarkedet fordrer. Vi lægger vægt på høj faglighed og vi udvikler hinanden via faglig sparring og dialog i teamet. Vi har en travl og udfordrende hverdag, hvor både struktur, systematik, dialog og omstillingsparathed er et nødvendigt redskab.
Vi anerkender den store kompleksitet og er ikke præget af nulfejlskultur. Vi har en åben og ærlig dialog, hvor vi sammen skaber de bedste betingelser for læring og vidensdeling.
- En spændende stilling med ansvar og indflydelse på opgaveløsningen
- Dygtige og engagerede kolleger
- Mulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling samt supervision
- At vi har travlt, men ikke mere end der er plads til kreativitet og god borgerbetjening
- At vi vægter arbejdsmiljø højt
- Flekstid
- Fleksibel fredag
Derudover tilbyder vi en systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Du bliver blandt andet tilknyttet en mentorordning, hvor din faste kontaktperson introducerer dig for arbejdsgangene m.m.
Der afholdes ansættelsessamtaler den 28. marts 2025.
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Ringsted Kommune, Nørregade, 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ab639cf4-8146-4cb9-8449-bf5d91ba5f5a