Vil du være med til at tage fat på aktuelle problemstillinger for Banedanmark og fremtidens grønne jernbane og vil du være en del af et team, der har mennesket i centrum, og overskud til grin, samarbejde og gode løsninger?
Vi er lige nu på udkig efter en dygtig teknisk projektleder som skal lede projekter om to-bloksveller. Vi søger dig, som er bedst, når det er komplekst og teknisk, og dig, som vil være en del af et team, der håndterer opgaverne og løser dem på tværs fagligheder.
Hvis ovenstående lyder interessant, så er stillingen som Asset Developer og teknisk projektleder måske noget for dig.
Måske har du allerede erfaring med teknisk projektledelse, men det vigtigste er, at du trives med at samle trådene i et komplekst projekt med tværgående samarbejde Samtidig er du med til at bidrage til at gøre Danmarks infrastruktur grøn og effektiv.
Din hverdag
Din primære opgave bliver dels at løse konkrete opgaver med at få lagt en strategi for udskiftning af vores gamle to-bloksveller under hensyntagen til Trafik, Teknik og Økonomi, og samtidig være en bærende del af hele Banedanmarks Asset Management strategi. Du får en todelt rolle, hvor du vil du løse opgaverne i tæt samarbejde med dine kolleger. Vi sætter videndeling og tror på, at de bedste resultater er dem, som vi skaber sammen.
Vi skal modernisere jernbanen, men dette skal ske i en takt hvor vi får mest jernbane for pengene, samtidig med at forstyrre vores passager mindst muligt. Formålet med projektet er at skabe et strategisk beslutningsgrundlag om, hvilken tilgang/scenarie for udskiftning af to-bloksveller vil være relevant at arbejde videre med. Det, eller de, udvalgte scenarier vil således indgå i en mulig efterfølgende konkrete planlægning af udskiftning af to-bloksveller på landsplan.
Du vil blive en central aktør i Banedanmarks Asset Management strategi, der skal udvikle vores evne til at træffe langsigtede beslutninger for den fulde livscyklus på et asset. Din rolle bliver efterfølgende at gennemføre projekter, der med afsæt i eksisterende eller nye data , der gør os klogere på vores på assets og hvordan vi vedligeholder og udskifter dem optimalt. Du får det tekniske projektlederansvar for at komme hele vejen rundt om løsningerne og planerne, så de både bliver fremtidssikrede, bæredygtige og skaber en driftssikker og bæredygtig jernbane i mange år.
Teknisk baggrund eller interesse
Du har gerne nogle års projektledererfaring fra tekniske projekter, men det kan også være erfaring med andre former for projektledelse. Det vigtigste er, at du forstår værdien af samarbejde, at du kommer hele vejen rundt om en kompleks problemstilling, at du inddrager de rette mennesker i processen og leverer ind i et pionerprojekt. Du behøver ikke nødvendigvis at have en teknisk baggrund, men du skal have teknisk forståelse og kunne formidle i et teknisk tungt projekt. Det vil være en fordel med erfaring med teknisk projektledelse evt. som ingeniør, har du erfaring med Asset Management eller Development eller viden om jernbanen er det en klar fordel.
Som teknisk projektleder bliver det din opgave at:
- Samarbejde med tekniske fagspecialister om problemer og løsninger, så det spiller sammen med Banedanmarks Asset Management Strategi om livscyklusbetragtninger
- Skabe det rette beslutningsgrundlag, formidle det i et beslutningsoplæg og en projektplan
Du bliver en del af et tværfagligt team på fem medarbejdere, som er placeret i en stabsfunktion under den tekniske direktør for System- og Anlægsejer. Vi løser de opgaver, der går tværs af fag, sektioner og afdelinger. Vi har også en del udviklingsopgaver mellem de enkelte fagområder og mellem divisionen, som vi er placeret i, og resten af Banedanmark. Vi har en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og sætter pris på det sociale, såvel som det professionelle, samarbejde i teamet. Vi har vidt forskellige uddannelses- og erhvervsbaggrunde, og vi sørger selvfølgelig for, at du får den nødvendige oplæring.
Du vil blive ansat på 37 timer om ugen, men med mulighed for hjemmearbejdsdage og flextid.
Løn
Du ansættes efter gældende overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt teamleder Martin Rudolph Bergh på 20217862. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/06a97b93-3fff-453c-8baa-7153b697811d