Bliv arbejdsmiljørådgiver hos Banedanmark og vær med til at sikre et trygt arbejdsmiljø på jernbanen

dato

Banedanmark søger en arbejdsmiljørådgiver, der har lyst til arbejde medalsidige opgaver indenfor arbejdsmiljø.

Som arbejdsmiljørådgiver bliver du en del af teamet i Teknik & Udførsel arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har ansvar for at understøtte et sikkert arbejdsmiljø for interne og eksterne medarbejdere, der servicerer og vedligeholder jernbanen. I teamet rammesættes bygherreansvaret for arbejdsmiljø i forbindelse med Banedanmarks vedligeholdelsesopgaver. Vi supporterer under projektering og udførsel samt understøtter arbejdsmiljøorganisationen.

Du vil blive en del af et team med engagerede kollegaer med forskellige faglige baggrunde, som supplerer hinanden. Der er altid god mulighed for jernbanefaglig og arbejdsmiljømæssig sparring. Derudover samarbejder vi med de projekterende og udførende divisioner og Banedanmarks centrale HR arbejdsmiljøsektion om det kollektive arbejdsmiljøarbejde.

Vi har jernbaneinfrastruktur i hele landet, og ønsker med denne stilling at støtte vores kollegaer på Sjælland.

Dit arbejdssted vil derfor som udgangspunkt være Ringsted. Dog skal der forventes rejsetid imellem landsdelene, kontorerne og jernbaneinfrastrukturen uanset tjenestested.

Opgaver i stillingen

En af opgaverne bliver at føre tilsyn med bygherreansvaret, granske projekter og vejlede i arbejdsmiljøkoordinering. Derudover bistår du med arbejdsmiljøopfølgning internt, opfølgning af hændelser og ulykker i forhold til eksterne kontraktholdere og entreprenører. Du har desuden den løbende dialog med entreprenørernes arbejdsmiljøansvarlige og deltager på statusmøder. Du samarbejder med teamets øvrige medarbejdere omkring supportring af arbejdsmiljøorganisationen, intern undervisning, arbejdsmiljøkampagner, interne ulykker/hændelser, rapportering og handlingsplaner vedrørende arbejdsmiljø. Der vil i forekomme tilsyn om natten og en sjælden gang i weekender.

Du vil opleve et team med gode muligheder for at vokse og udvikle dig fagligt, og der vil altid være rum og mulighed for sparring hos din leder og dine kollegaer. Du vil desuden få en høj grad af frihed til at organisere og planlægge din tid og dine opgaver inden for de deadlines, teamet har.

Du får en alsidig stilling med rig mulighed for at bruge din erfaring og udvikle din arbejdsmiljøfaglige viden. Stillingen giver en bred kontaktflade til både interne og eksterne interessenter.

Banedanmark arbejder systematisk og målrettet med diversitet, inklusion og ledelse, så vi har plads til alle, der kan og vil en attraktiv jernbane. Teamet lægger også vægt på at have en god, fleksibel arbejdsplads i balance, hvor der også er plads til fritid og familie.

Banedanmark kan tilbyde fitnessrum, Falck Health Care sundhedsordning og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det.

Din nærmeste leder bliver teamleder Jesper Albin Sjögren:

”I vores team prioriterer vi opgaveløsning med høj faglighed og professionalisme.”. Vi gør det i en positiv atmosfære med fokus på trivsel og i balance med arbejdsliv og fritid. Vi har en vigtig opgave indenfor jernbanedriften, og er derfor fagligt velfunderet og samarbejdssøgende”.

Din profil

  • Du har en relevant teknisk uddannelse og arbejdsmiljøbaggrund. Det er en fordel, hvis du har jernbaneerfaring eller erfaring fra en lignende funktion f.eks. indenfor bygge/anlægssektoren, rådgivende ingeniørvirksomhed eller produktionsvirksomhed.
  • Har gode digitale færdigheder, der nemt tilegner sig viden om nye digitale værktøjer og platforme.
  • Trives med at tage ansvar og sikre fremdrift, hvor flere fagligheder mødes og trives med samarbejde på tværs af disse fagligheder. Har tværfaglig forståelse og gode samarbejdsevner. Er struktureret og selvstændig, men også samarbejdsorienteret.
  • Har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner, da du ofte vil skulle formidle arbejdsmiljøinstrukser, arbejdsmiljøkampanger, arbejdsmiljølovgivning og retningslinjer til dine kollegaer i alle dele af divisionen.
  • Det er en fordel med kendskab indenfor Arbejdsmiljøkoordinering, både P og B.
Det er vigtigt, at du trives i en dynamisk hverdag med flere opgaver samtidigt. Her er din evne til at planlægge og prioritere dine opgaver afgørende. Du har det godt med at sparre og samarbejde med andre og at du arbejder struktureret og løsningsorienteret.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Provins.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Jesper Albin Sjögren på telefon 21 22 63 40.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Vi vurderer ansøgningerne og indkalder til samtale løbende.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/43a6133f-bb4a-4a13-9384-2e9f5e0c3935

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet