Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2: Er du skarp på systematik, kategorisering og metadata og kunne du tænke dig at bidrage til den digitale understøttelse af Banedanmarks tekniske regler?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er lige nu ved at udvide vores sektion, og vi er derfor på udkig efter dygtige regelprojektledere, der skal indgå i vores team som står for ændringer og fornyelse af banens tekniske regler og øvrige normgrundlag.

Banedanmark har i disse år et meget højt aktivitetsniveau inden for vedligehold, fornyelse og anlægsarbejder. I den forbindelse ønsker Banedanmark, at det skal være nemt at forstå og bruge de tekniske regler, der beskriver, hvordan jernbanen skal anlægges og vedligeholdes. Det skal fremover være enklere at drive jernbanen og være leverandør til Banedanmark. Derfor er der oprettet en ny sektion for regelforandring, som står for arbejdet med at sortere det eksisterende regelværk i en ny struktur og ændre de tekniske regler, herunder bl.a. banenormerne, til i højere grad at tage udgangspunkt i EU-lovgivning og standarder under hensyntagen til jernbanesikkerhed, punktlighed og økonomi. Vi har en essentiel opgave for os, og søger derfor flere kolleger, der kan være med til at forme og præge vores processer samt bidrage til den fremtidige udvikling af jernbanesektoren.

En dagligdag med tværgående sparring og faglige udfordringer

Som regelprojektleder, vil du have en central rolle i udvikling- og fornyelse af vores tekniske regler.
Dine opgaver består i målrettet og systematisk at identificere, analysere, vurdere og kategorisere information i vores nuværende tekniske regler og vurdere behov for ændringer og forbedringer. Du skal samle og koordinere input på tværs af fag, og du er med til at sørge for, at alle relevante grænseflader er dækket i forhold til de tekniske regler indbyrdes og i det samlede jernbanesystem. Du styrer slagets gang, sikrer fremdrift og samarbejde i regelforandringsprojekterne og sørger for, at alle interessenter har det nødvendige overblik, hvad angår opgaver og tidsplaner. Du vil til daglig have en bred kontaktflade på tværs af organisationen til jura, økonomi og teknik inden for både design, konstruktion og vedligehold. Resultatet af dit arbejde forventes du at være i stand til at omsætte skriftligt i form af klart formulerede krav i en kommende kravsdatabase og udarbejde den tilhørende argumentation for kravene.

Du kommer til at arbejde i en mindre sektion bestående af 7 personer. Vi er en sektion vækst og med en høj grad af pionerånd. Du kan derfor være med til at præge sektionens arbejde og metoder.

Kvalifikationer

Du har måske en mellemlang-, eller lang videregående uddannelse inden for information eller teknik. Du har arbejdet med digitalisering og har et indgående kendskab til SharePoint. Har du kendskab til kvalitetsledelse og asset management er det en fordel.

Det er ikke et krav, men en fordel, hvis du har erfaring med tekniske regler og internationale standarder, og vi ser gerne, at du har erfaring med projektledelse. Det være en fordel, hvis du har kendskab til risikovurdering, da arbejdet med regelændringer skal tage højde for krav til jernbanesikkerhed.

Endelig er du god til at formulere dig skriftligt, og kan formidle kompliceret stof på en overskuelig og struktureret facon.

Som person er du:

  • Struktureret og procesorienteret og har blik for at følge forudbestemte processer med plads til en vis fleksibilitet.
  • I stand at skabe fremdrift i dine projekter og finder glæde i at se opgaven flytter sig fremad.
  • God til at holde overblik over flere fagområder og se sammenhænge.
  • Modig og nysgering, så du kan udfordre med respekt for andres faglighed, bidrager aktivt til samarbejdet og tager naturligt ansvar.
  • Du er velskrivende og har fornemmelse for detaljen og akkuratessen i skriftlige bidrag.
  • Du er dedikeret og grundig, men du forstår også betydningen af ”godt nok”.
  • God kommunikator, som kan gøre det komplekse overskueligt og skabe forståelse mellem forskellige fagkompetencer.
Du kommer til at arbejde på vores nye kontor i Ringsted lige ved stationen, men nogle af ugens dage, er det muligt at arbejde på andre af Banedanmarks kontorer eller hjemmefra. Her får du en dagligdag med søde kolleger, motions- og sundhedstilbud, betalt frokostpause og fleksible arbejdsforhold med mulighed for at tilrettelægge dine opgaver med hjemmearbejdsdage/ med mulighed for at tilrettelægge dit arbejde med op til to hjemmearbejdsdage om ugen, hvis opgaverne tillader det.

Du vil blive en del af en kultur, hvor vi vægter videndeling og hjælpsomhed højt. Vi sætter fagligheden i højsædet, men det er også vigtigt for os, at der er plads til humor og sociale aktiviteter.

Løn og ansættelsesvilkår

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4, Hovedstad/Provins.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Stillingen påtænkes at være med tiltrædelse 1. januar 2024.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Tine Egebjerg. For at søge stillingen skal du klikke på linket ’Søg stillingen’ og følge instruktionerne. Vi indkalder til samtaler løbende. Ansøgningsfrist 7. oktober.

Vi ser frem til at byde dig velkommen i vores team!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej 2, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192635&DepartmentId=22285&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5906425

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet