Arealforvalter til administration af Banedanmarks arealer – Barselsvikariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være bindeleddet mellem Banedanmarks driftsorganisation og jernbanens naboer, samarbejdspartnere og øvrige interessenter?

I sektionen Arealer og Forvaltningsmyndighed repræsenterer vi Banedanmark som "arealejer".

Banedanmark ejer arealerne knyttet til jernbanen. Der er tale om store arealer over hele landet, og vi er i daglig kontakt med bl.a. naboer og myndigheder. De primære arbejdsopgaver består derfor i at håndtere nabo- og myndighedsforhold, udarbejde høringssvar på myndighedsforespørgsler, koordinering af tværfaglige sager internt i Banedanmark samt give input til det politiske system, herunder besvarelse af § 20 spørgsmål.

Desuden sikrer vi, at jernbanen har de nødvendige arealer til rådighed. Det vil sige, at vi forvalter arbejdspladsarealer i forbindelse med anlægs- og fornyelsesprojekter, og vi vurderer arealers egnethed til leje eller salg samt betingelser herfor.

Vi står også for vurderinger af eksempelvis gravearbejde, nybyggeri eller etablering af ledningsanlæg, på tværs af sporene, kan godkendes og på hvilke vilkår. Vi har desuden opgaver vedr. vejvendte sikkerhedsforanstaltninger i overkørsler og stationssikkerhed.

Vi er 20 medarbejdere i Arealer og Forvaltningsmyndighed. I sektionen er der et godt professionelt og socialt samarbejde. Tonen er uhøjtidelig, ledelsesstilen opfordrer til ’frihed under ansvar’, og vi værdsætter en humoristisk tilgang i en ofte travl hverdag.

Arbejdspladsen er Ringsted eller Århus.

Teknisk projektejer hos en af Danmarks længste naboer

Du ansættes i en stilling som teknisk projektejer, hvor du behandler, vurderer og besvarer eksterne henvendelser og laver aftaler om overenskomster og ejerforhold med interne og eksterne aktører. Du besvarer henvendelser fra naboer til banen samt andre myndigheder om forhold, der på den ene eller anden måde vedrører forvaltningen og anvendelsen af vores arealer og banetekniske anlæg.

Du håndterer og behandler ansøgninger fra eksterne parter, herunder kontrol af deres ansøgningsmateriale, sikrer indhentning af dokumentation samt fører tilsyn med, at arbejdet overholder tilladelsens betingelser. Du udsteder tilladelser med tilhørende vilkår til anlæg på vores arealer. Du varetager sager vedrørende forespørgsler, der angår vores matrikler samt fører tilsyn med om anvendelsen af vores arealer er lovlige, herunder om givne tilladelser og aftaler efterleves.

Du gennemgår kommunale og statslige planer for at afdække eventuelle konflikter i forhold til jernbanens interesser. Der er også dig, der forestår høringer internt i Banedanmark imellem de mange interne faglige interesser, der er i de sager, som vi typisk håndterer.

Interesse for offentlig forvaltning

Din uddannelse er ikke det vigtigste, da vi kan oplære dig i det meste, det vigtigste er, at du har interesse for Forvaltningsloven og har et kendskab til myndighedsforhold. Det er en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med forvaltning eller sagsbehandling inden for en offentlig virksomhed.

Du er åben, konstruktiv og opsøgende i din tilgang til opgaver og kolleger.

Som vores nye kollega lægger vi endvidere vægt på, at du er god til at samarbejde og kan kommunikere på alle niveauer.

Herudover kan du både arbejde selvstændigt, men også og være en del af et team.

Kørekort er et krav.

Varighed og arbejdssted

Vikariatet løber fra 1/6-24 til 30/11-24. Den fysiske arbejdsplads er i Ringsted eller Århus.

Løn

Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Er du Skov- og Landskabsingeniør eller Have- og Parkingeniør ansættes du i forhold til Organisationsaftalen for Skov- og Landskabsingeniører, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansættes du ikke i forhold til Organisationsaftalen for Skov- og Landskabsingeniører, aftales løn efter overenskomst med relevant fagforening.

Ansøgning og kontakt

Vil du videre mere om jobbet, kan du kontakte arealforvalter Mikkel Gantzler tlf. 23362697 eller sektionschef, Lene Barner-Rasmussen, tlf. 5166 6365. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” nedenfor og følg instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030271

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet