Administrativ økonomimedarbejder - Proaktiv og serviceminded med fokus på økonomi og systematik

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du proaktiv og serviceminded? Og trives du samtidig med at fordybe dig i betaling af regninger?

Så er det dig, vi leder efter i et nyoprettet Analyse- og økonomiteam i Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenterets Sekretariat i Ringsted Kommune.

Vi søger en administrativ økonomimedarbejder med fokus på økonomi, service og systematik.

Om jobbet 

Som kollega i Sekretariatet, vil du blive en del af det administrative team og løse dine opgaver i tæt samarbejde med både ledelse, skolesekretærer, konsulenter og kollegaer på skoleområdet. Du vil understøtte både folkeskolerne og specialskolerne i Ringsted.

Dine opgaver vil veksle mellem fordybelse og et bredt og alsidigt samarbejde med mange forskellige fagligheder. Den ene dag sidder du fordybet i betalinger af regninger for skolerne, den næste dag hjælper du måske en skole med at udfylde lønskemaer til deres nye lærer eller fakturerer støttetimer for elever med specielle behov.

Dine opgaver vil primært være administrativ understøttelse af økonomiopgaver på skoleområdet, herunder bl.a.

  • Betaling af regninger for skolerne
  • Udarbejdelse af lønskemaer på nye medarbejdere
  • Opkrævning og fakturering
  • Tæt samarbejde med Ringsteds skolers administration
  • Andre administrative opgaver for skolerne

Hvem er du

  • Du er proaktiv, struktureret, kvalitetsbevidst og kan bevare overblikket – også når det går stærk.
  • Du trives i en organisation i forandring, og måske har du erfaring fra skoleområdet, som tidligere skolesekretær.
  • Du bidrager til det gode arbejdsmiljø og sætter pris på et godt grin.
  • Du er serviceminded og kan arbejde selvstændigt, tage initiativ og er undersøgende på mulige løsninger – gerne med inddragelse af relevante kollegaer.

Ud over Office-pakken, ser vi gerne, at du har erfaring med Opus og SAP - og gerne et ESDH system. Du stortrives med at indgå i (tvær)faglige fællesskaber på arbejdspladsen, hvor du bidrager med egen faglighed og med oprigtig nysgerrighed på andres. Du synes, at kerneopgaven er den fedeste opgave. Dit falkeblik holder styr på opgaverne, og du har en skarp næse for, hvilken opgave du skal løse først. Du holder fast og finder løsninger på udfordringerne. Du har faglig tyngde og vækker tillid og tryghed hos kollegaer og andre samarbejdspartnere, samtidig er du god til at se tingene fra flere sider, og så elsker du den personlige og telefoniske kontakt.

Om afdelingen

Sekretariatet har fået vokseværk og bliver yderligere udvidet med tre medarbejdere. Det betyder også, at vi lige nu er i proces omkring etablering af det nye Analyse- og økonomiteam i Sekretariatet, som er ved at finde sin rette form og udvikling af opgaver. Her får du en unik mulighed for, at bidrage med dine erfaringer og kompetencer, og være med til udviklingen af teamet helt fra start.

Sekretariatet i Undervisnings-, Fritids- og Kulturcenter består af 9 fagligt stærke, dedikerede og hyggelige kollegaer, som også interesserer os for, hvad du har lavet i weekenden. Derudover har vi som oftest fornøjelsen af 1-2 elever/praktikanter.

Vi sætter stor pris på et godt arbejdsmiljø med høj faglighed og en uformel omgangstone.

Afdelingen bidrager til den fælles kerneopgave på børne- og ungeområdet i Ringsted Kommune med administrative kompetencer indenfor bl.a. økonomi, visitering til dagtilbud (Pladsanvisningen), reception, aktivitetskoordinering, personaleadministration, opfølgning på undervisningspligt og systemregistreringer mm..

Vi tilbyder

Vi tilbyder et job med engagerede medarbejdere og dygtige kollegaer, hvor du i høj grad får mulighed for faglig sparring. Du får ansvar for egne opgaver, stor indflydelse på afdelingens fortsatte faglige udvikling og mulighed for personlig udvikling og effektivisering af området.

I Ringsted Kommune har vi flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Derudover har vi en super engageret og aktiv personaleklub og vi er en røgfri arbejdsplads.

Ringsted Kommune ligger ”Midt i Mulighederne” – og kommer du med toget, kan du tilmed starte dagen med en rask 10 minutters gåtur, før du ankommer til Hækkerupsvej.

 Vi forventer af dig

  • At du har relevant uddannelse inden for kontor og administration. Gerne inden for økonomi.
  • At du har flair for tal, samt viden om og erfaring med betalinger af regninger og fakturering på skoleområdet.
  • At du har kendskab til og erfaring med løn- og ansættelsesforhold.
  • Har flair for it-systemer og digitalisering generelt.
  • Kan varetage almene kontor-/ sekretær opgaver.
  • Fleksibel og omstillingsparat ift. opgaveløsning.
  • Erfaring fra lignende stilling i det kommunale, som f.eks. skolesekretær er en fordel.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt og tiltrædelse d. 1. august 2024 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. 

Har du lyst til at vide mere?

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Stine Krogdahl-Frederiksen på telefonnr. 23 31 45 22, og hvis du har spørgsmål om det faglige indhold i stillingen kan du kontakte teamleder Thora Møller Matzen på telefonnr. 29 33 40 28.  

Ansættelsesforløb

Ansøgningsfristen er søndag d. 16. juni og vi forventer at holde ansættelsessamtaler uge 25-26.

Der vil blive indhentet referencer fra en tidligere arbejdsplads, såfremt du tilbydes stillingen.

Når du sender din ansøgning bedes du medsende dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring samt evt. kopi af anbefalinger.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ringsted Kommune, Hækkerupsvej, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6059616

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet