Projektleder til forretningsprojekter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en ny kollega til Forretningsudvikling i divisionen Infrastruktur, til projektledelse af initiativer, der indfrier ambitionerne i Banedanmarks strategi, En attraktiv, grøn jernbane.

Du skal være med til at projektlede en portefølje af forretningsprojekter, der forandrer vores organisation, processer og kompetencer.

Asset Management i centrum

I Infrastruktur har vi ansvaret for drift og vedligehold af jernbanen i hele Danmark. Vi skal sikre, at jernbanen altid har en høj standard, så der kan køre tog rettidigt og sikkert. Vi forvalter en landsdækkende infrastruktur, så det danske samfund får mest værdi ud af jernbanen.

Vi har for nylig ændret organisationen, så den bedst muligt understøtter vores ambition om, at blive certificerbare i Asset Management.

Vi vil blandt andet styrke det fakta- og analysebetonede fundament for vedligeholdet af banen, hvor vi f.eks. overvåger tilstanden via laserscanning og andre digitale værktøjer. I den forbindelse arbejder vi på at få skaffet overblik og struktur i vores data- og systemlandskab, da data er et aktiv på højde med den fysiske infrastruktur.

Forretningsudvikling og projektledelse

Stillingen som forretningsprojektleder indeholder to kernekompetencer. Den ene er at forretningsudvikle, den anden er at projektlede. Forretningsudviklingsdelen indebærer udvikling af løsninger på forretningsmæssige ambitioner eller problemer. Løsningerne vil ofte ligge i domænerne for proces, information og organisation.

Ofte vil projektledelsesdelen ikke handle om at levere et fysisk produkt, men om at etablere relevante strukturer, processer, aftaler, adfærdsforandringer, dataunderstøttelser m.v. Det er i disse processer afgørende, at du er god til at definere scope for komplekse problemstillinger. Projektledelsesdelen handler om at gennemføre indsatserne under anvendelse af projektlederens gængse værktøjskasse og inden for Banedanmarks forretningsregler.

Du kommer til at indgå i et inspirerende fagligt fællesskab med en gruppe ligesindede projektledere, som arbejder med en bred vifte af strategiske og optimeringsbetonede projektindsatser.

Baggrund og erfaring

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og længerevarende, praktisk erfaring inden for discipliner som forretningsudvikling, projektledelse, procesdesign, optimering og databaseret analyse. Du evner at sætte teknisk betonede problemstillinger ind i en forretningsmæssige sammenhæng.

Grundet vores strategi er der særligt fokus på erfaring med asset management (ISO 55000), risikostyring, tilstandsovervågning i infrastrukturen, standardisering af datamodeller og opbygning af et solidt informationsbårent fundament for beslutninger.

Som person er du udadvendt og kan kommunikere i både tale og skrift både med ledelsen og en bred vifte af faglige specialistprofiler. Du evner at skrive det skarpe og forståelige notat om komplicerede ting. Du sagsbehandler stringent og lever op til krav om god forvaltningsskik, som gør sig gældende for en myndighed som Banedanmark.

Du skal opsøge interessenter og informationer i hele organisationen og samarbejde på tværs, så gennemslagskraft er afgørende for at kunne varetage stillingen. Derudover er du vedholdende og kan agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag. Arbejdsstedet er Banedanmarks nye domicil lige ved Ringsted Station.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4, Provins.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef for Forretningsudvikling Flemming Højskov Andersen (24214520 - fhsa@bane.dk). Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej 2, 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192568&DepartmentId=22286&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891499

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet