Ledende sektionschef til Økonomi & Kontrakter hos Banedanmark - Skab effektive leverandørsamarbejder og driv forandringsledelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren leder med kompetencer inden for forandringsledelse og økonomisk styring?
Kunne du tænke dig at stille dig i spidsen for den sektion, som sikrer at Banedanmark har et stærkt og effektivt leverandørsamarbejde til gennemførelse af vedligehold?



Vi søger en sektionschef til Økonomi & Kontrakter, der kan lede og udvikle teams inden for udbud og kontraktstyring, økonomisupport og dataanalyse. Du vil komme til at spille en central rolle i at sikre et effektivt samarbejde med vores leverandører.


Vi er i Banedanmark lige nu i gang med at bygge en helt ny, attraktiv, grøn jernbane til nye, moderne og klimavenlige eltog, mens vi holder den gamle jernbane kørende. Det gør vi ved at vedligeholde og forny eksisterende strækninger, samtidigt med at vi bl.a. elektrificerer. Vi er ansvarlige for, at hundredetusindevis af passagerer kommer punktligt frem. I området Kontrakter, Økonomi og Planlægning er opgaven at understøtte Infrastruktur på tværs af fagene med leverandørvendte drifts- og udviklingsopgaver. Herunder systematiseret dataanalyser og -formidling til beslutningsprocesserne omkring asset management, (sporspærrings)planlægning, contract management, sourcing og tilsynsopfølgning overfor leverandører, samt sikre og drive et effektivt ordreflow og en velfungerende kørestrømsforretning.


Om jobbet
Som sektionschef for Økonomi & Kontrakter i Infrastrukturdivisionen vil du have ansvaret for fire teams: Udbudsteamet, der fokuserer på udbud, Kontraktteamet, der fokuserer på kontraktstyring; Økonomisupportteamet, der arbejder med ordre-flows til indkøb af vedligeholdsydelser; og Analyse- og dataformidlingsteamet, der sikrer dataindsamling og -analyser til støtte for sektionens og Infrastrukturdivisionens arbejde.
Du vil sikre, at driftsopgaverne kører gnidningsfrit samtidig med, at du kontinuerligt arbejder på at udvikle og forbedre processer- og systemer. Forandringsledelse er en central del af rollen, da vi hele tiden stræber efter at optimere vores arbejdsgange og effektivitet.

Dine ansvarsområder inkluderer ledelse og udvikling af sektionens teams, samt samarbejde med stakeholders på tværs af forretningen. I rollen er det derfor vigtigt, at du er i stand til at lede opad og understøtte den øverste chefgruppe i divisionen samt sikre, at sektionen understøtter den vedtagne Asset Management-strategi. Du kommer til at indgå i områdets ledelsesteam sammen med to andre sektionschefer som også refererer til områdechefen.
Dit tjenestested vil være i Ringsted i vores kontorer lige ved stationen.

Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du kan have en juridisk eller kommerciel baggrund, men det er ikke afgørende. Vi ser gerne at du har erfaring fra den offentlige sektor og forståelse for dens strukturer og processer og forventer, at du har veldokumenteret ledelseserfaring, og at du har lyst til at udvikle dig i rollen.
Som leder har du et godt strategisk overblik og er vant til at navigere i komplekse sammenhænge. Du er vant til at stå på egne ben og vise retningen, og du går foran samtidig med, at du formår at kommunikere i øjenhøjde og sikre følgeskab.

Løn og ansættelsesvilkår
Som akademiker ansættes du som chefkonsulent med personaleansvar efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.   For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark. Stillingen er placeret i løngruppe 4.  For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.  Stillingen vil eventuelt kunne besættes på åremål.

Ansøgning og kontakt  
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte Områdechef for Kontrakter, Økonomi & Planlægning, Infrastruktur Mads Thostrup på 2671 9528. Send din ansøgning med CV senest den 1. august 2024. For at søge stillingen klikker du på linket ´søg stillingen´ og følger instruktionerne. Vi forventer at holde samtaler i uge 32 og 33 og forventet opstart i stillingen er 1.10.24.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080708

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet