Generalist med teknisk flair

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af en stor kontaktflade og med at koordinere projekter og sager med stor kompleksitet? Og vil du være en del af et kontor med et stærkt sammenhold? Så er du den kollega, vi søger.

I Banedanmarks infrastrukturdivision søger vi lige nu to proceskonsulenter til to spændende- og alsidige stillinger. Du skal være med til at understøtte et forøget fokus på forbedringskultur har behov for stærke kræfter, der kan bygge nye praksisser op fra bunden.

Du bliver en del af Tværfaglig Koordinering & Udvikling, der er et nyt tværgående team, som står for koordinering af tværfaglige analyse- og udviklingsopgaver samt ledelsessupport i området. Vi er et lille, men sammentømret hold, der sætter pris på kollegialt fællesskab og faglig sparring. Vi lægger vægt på at hjælpe hinanden, når det gælder og så sætter vi en ære i vores uhøjtidelige omgangstone.

Den ideelle medarbejder er en initiativrig, engageret og faglig dygtig generalist, der vil være med til at optimere på de eksisterende arbejdsgange og forretningsprocesser til gavn for både medarbejdere og ledelse i området.

Som vores nye generalist kommer du ofte til at løse komplekse opgaver i et meget tæt samarbejde med områdets sektionschefer og teamledere. Du vil desuden have en stor berøringsflade med mange interessenter med varierende grader af teknisk indsigt. Derfor er det vigtigt, at du kan skabe overblik, skære problemstillinger til og gøre teknisk fagligt stof let forståeligt.

Flair for teknik og formidling

Banedanmark er en af Danmarks største grundejere. Du får ansvaret for en bred portefølje af opgaver, som ud over de ovenfor beskrevne, udspringer af Banedanmarks relationer til omverdenen. I det daglige arbejde kan der også være en stor kontaktflade til jernbanevirksomheder, kommuner, naboer, andre statslige myndigheder og øvrige eksterne interessenter.

Dine primære opgaver bliver bl.a.:

  • Koordinering af opgaver på tværs af divisioner og fag
  • Analyse og optimering af eksisterende forretningsprocesser og arbejdsgange
  • Afdækning af behov for nye forretningsprocesser og udvikling af disse
  • Udarbejdelse af standarder
  • At planlægge og gennemføre workshops med henblik på videns indsamling
  • Koordinering af eksterne projekter
Tværfaglig akademiker med gåpåmod

Du har en kandidatgrad inden for et relevant område. Du har enten stiftet bekendtskab med procesoptimering, målstyring, systematisk problemløsning, forandringsledelse eller lignende under din uddannelse eller via efterfølgende erhvervserfaring. Det vigtigste er dog, at du har kompetencerne og lysten til at kaste dig ind i arbejdet med at skabe forbedringer i området.

Det er afgørende for din succes i rollen, at du er i stand til at arbejde selvstændigt, er proaktiv og struktureret og har stærke samarbejdsevner. Du er analytisk stærk og sætter dig hurtigt ind i komplekse problemstillinger. Vi lægger endvidere vægt på, at du er fleksibel, og at du trives i en dynamisk og alsidig hverdag.

Som proceskonsulent kommer du i kontakt med kollegaer på tværs af sektioner og med mange forskellige ekspertisefelter. Du møder dem alle med åbenhed, godt humør, og ydmyghed over for det ansvar, der følger med, når du i fællesskab med forretningen arbejder på at optimere arbejdsgange og -rutiner. Du forstår at skabe gode arbejdsrelationer med dit udadvendte væsen, ved at lytte og opbygge forståelse for de processer, der skal optimeres – og ved at vise kollegaerne, at forandringerne også bliver forbedringer for dem.

Dit nye team og sektion

Du bliver en del af et team på, indtil videre, fire medarbejdere, der prioriterer et professionelt og socialt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden. Tonen er uhøjtidelig, og vi værdsætter en humoristisk tilgang til de mange forskelligartede opgaver i en ofte travl hverdag.

Rundt om teamet vil du være omgivet af cirka 20 andre dygtige medarbejdere i sektionen. Du vil altid have mulighed for at få hjælp og kompetent sparring. Uanset om du er nyuddannet eller har erfaring, sørger vi selvfølgelig for, at du får den nødvendige oplæring, så du føler dig tryg fra start.

Banedanmark prioriterer medarbejdernes faglige udvikling højt, og vi har fokus på, at du udvikler dig i dit eget tempo. Så hvis du har brug for et kursus eller ekstra uddannelse, så finder vi ud af det.

Ansættelsesforhold

Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med mulighed for to hjemmearbejdsdage om ugen og flextid.

Din nye arbejdsplads er enten Ringsted, Fredericia eller Århus, alle tre lokationer beliggende få minutters gang fra stationen.

Kontakt og ansøgning

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Lars Sørensen, 24279582. Send din ansøgning og CV senest torsdag den 18/4. Samtaler afholdes primo uge 17.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringsted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021362

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet