Er du god til at balancerer med budgetter og trives du i en politisk styret organisation, så er du måske vores nye kollega.
Som vores nye økonomikoordinator vil du indgå i et engageret fagligt team på 14 medarbejdere, heraf fem økonomikoordinatorer, som du vil være i tæt sparring med i det daglige.
Vi arbejder med økonomi og indkøb forhold til vedligeholdelsesopgaver på jernbanen, hvor vi understøtter de budget- og resultatsansvarlige i forhold til budget, rapportering, indkøb og compliance samt afrapporterer på projekter.
Din nye arbejdsplads vil blive på vores nyere kontor i Ringsted, der er placeret lige ved Ringsted station. Her får du en arbejdsplads med gode kolleger, fokus på sundhed med sundheds- og motionstilbud og en arbejdsdag med fokus på fleksibilitet med mulighed for at planlægge hjemmearbejdsdage.
Trives du med økonomiopgaver og afrapportering?
I stillingen som økonomikoordinator, kommer du til at arbejde i et tværfagligt miljø præget af udvikling, nye processer og konstante forandringer, og du vil derfor få mulighed for at kunne udvikle dig i stillingen og bidrage med din erfaring. Dit overordnede ansvar vil være at understøtte i forhold til budget, rapportering indkøb og kontraktstyring.
Du får en afvekslende hverdag hvor dine opgaver bliver følgende:
Deltage i fagets budgetlægning:
- Input på aktivitetsgruppeniveau.
- Periodisering af budget.
- Opdeling af budget på omkostningsarter.
- Understøtte fagets prioritering af planlagte opgaver og dokumentation af denne.
- Assistere i udarbejdelse af budgetnotat.
- Assistance ved frigivelse af indkøbsordre / VH-ordrer efter prioritering.
- Sikre compliance (udbud, indstillinger, jernbanesikkerhed) i samarbejde med Økonomisupporter.
- Assistere ved tilretning af opgaveporteføljen ved budgetudfordringer.
- Opfølgning på fremdrift.
- Deltage i udarbejdelse af revideret prognose.
- Deltage i udarbejdelse af fagets fagnotater.
- Fakturahåndtering, i samarbejde med Økonomisupporter.
- Periodiseringer.
- Viderefaktureringer til 3. part (Vejdirektorat, Sund & Bælt, Femern, DSB o.a.)
Imødekommende og interesseret i tal
Vi forestiller os, at du har en regnskabsmæssig baggrund. Du kan også have en
administrativ uddannelse med særlig specialisering og erfaring inden for økonomi, kontrakter og regnskab.
Vi lægger vægt på, at du er dygtig til talbehandling, har en god regnskabsforståelse, og at du kan arbejde struktureret med analyser og prognoser. Det er naturligvis en fordel, hvis du har erfaring med kontraktadministration/kontraktstyring.
Forudgående kendskab til entreprenør- og anlægsopgaver, og kendskab til udarbejdelse af økonomi og regnskabsaflæggelse, er en fordel, men ikke et krav.
Du er superbruger i Microsoft Office pakken, særligt Excel. Du har god erfaring med SAP, PM og MM. Har du ikke kendskab til PM og MM vil vi naturligvis sørge for, at du bliver oplært.
Som person er du imødekommende. Du er god til at kommunikere i skrift og i tale med en bred vifte af mennesker med faglige og tekniske baggrunde, ligesom du formulerer dig let og forståeligt, både mundtligt og skriftligt, på dansk såvel som på engelsk. Du ser muligheder i forandring og nye opgaver, og du er ansvarsbevidst og arbejder systematisk og selvstændigt
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad/Provins.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte sektionschef Peter Rühmann Dahm-Jappe på prdj@bane.dk / 20527380. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. Forventet opstart er 1/10/2025.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne. Vi ser frem til at høre fra dig
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringsted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Teknik, Godsbanevej 2, Godsbanevej , 4100 Ringsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7bb8030b-fef2-411b-8bf4-affdd8e851cb